iAmGin
 
Hoi ik ben Gin Hogenes,
 

27 jaar, geboren en getogen in Amsterdam. Ik sport circa 6x per week. Niet omdat het moet, maar omdat ik het leuk vind. Ik ben ZZP-er bij mijn bedrijf iAmGin. Ik “werk” voornamelijk als personal trainer bij Squashcity, een sportschool gelegen vlak bij station Amsterdam centraal. Op de zondag ochtend neem ik een kleine groep met geweldige mensen mee om te bootcampen. Daarnaast ben ik nu ook begonnen met massages, dus als je lichaam wat ontspanning kan gebruiken, sta ik graag voor je klaar. Mijn werk is mijn passie en ik doe het met alle plezier.

Mijn missie

Ik wil de manier waarop men kijkt naar sport/fitness veranderen. Ik wil mensen
bewust maken dat sport niet alleen is om af te vallen of om gezond te blijven. Ik wil ze laten zien en ervaren dat bewegen leuk is.

 
Gymles op school was vroeger een speelmomentje. In de pauzes ging je aan de rekken hangen,
voetballen, basketballen of tikkertje spelen. We deden het omdat we het leuk vonden. Nu we
volwassen zijn, zijn we vastgeroest in een zittende gebogen positie en is sport iets om in
shape te blijven. Ik wil mensen laten voelen dat wanneer je je lichaam leert om weer te
bewegen, dat je weer lol kan hebben tijdens het sporten en het “in shape blijven” een bonus
wordt wanneer je plezier hebt.

Mijn sport verleden en heden

Ooit begonnen met klimmen op stofzuigers, boekenkasten en andere meubels. Als klein meisje ca. 6 jaar aan turnen gedaan, daarna 6 jaar gebasketbald en vervolgens ca. 10 jaar aan jujutsu. Tegenwoordig ben ik vooral bezig met het trainen van mijn lichaam. (Ik zou fitness kunnen zeggen, maar dan krijg je een verkeerd beeld in je hoofd.) Ik train erg gevarieerd en met veel lichaamscontrole. Ik train veel op een speelse manier: klimmen/slingeren in monkeybars, kruipen, balanceren, optrekken. Bewegingen die we als kind deden omdat we het leuk vonden, niet omdat we “een workout moeten doen”. Ik train altijd uitdagend, of dat nou qua balans, kracht, snelheid, controle of uithoudingsvermogen is. Ik doe zeker niet alleen aan lichaamsgewicht oefeningen. Ik hou van variatie, dus een HIIT (high intensity interval training) of bijvoorbeeld een barbell training doe ik ook met veel plezier. Ik weet eindeloos veel oefeningen, dus het is leuk om met die verschillende oefeningen te trainen.

Mijn trainingsdoelen zijn het onder controle krijgen van tricky bodyweight exercises, zoals een ring muscle-up, handstand, 1-arm push-up. En daarnaast eigenlijk gewoon plezier hebben in de training en met mogelijkheden van mijn eigen lichaam spelen.

Mijn eerste fitness ervaring

Toen ik een jaar of 15 was. Zocht ik een goedkope gym op en schreef me in. Het was klein, maar altijd erg  rustig. Ik maakte een rondje op (bijna) alle apparaten, zonder enige kennis hoe ze werkte of hoeveel herhalingen of sets je zou moeten doen. Op de cardio ging ik voor het verbranden van een x aantal calorieën en vervolgens ging ik weer naar huis.

Ik denk dat veel mensen dit zullen herkennen. Ook dat ik dit maar 2 maanden vol hield. Ik had geen doel en fitness was eigenlijk dodelijk saai. Inmiddels weet ik hoe je “fitness” leuk maakt. Stap 1: kies een doel, Stap 2: zoek uit hoe je dat doel behaald. Ga daarvoor a.u.b. naar een fitness expert. Dingen die je op internet, Instagram of Facebook tegenkomt zijn niet per sé de dingen die jij ook kan/wil/moet doen. Als je eenmaal weet wat je moet doen en dan ook een manier heb gevonden hoe je dat leuk maakt…..

Mijn Doel

Een personal trainer is in mijn ogen niet iemand die jouw zo hard mogelijk laat trainen. Iemand die tegen je staat te roepen dat je door moet gaan totdat je loopt te kotsen. Alles om maar dat lichaam te krijgen waar je van droomt. De meeste mensen gaan trainen omdat ze willen afvallen, spieren willen kweken of er gestroomlijnd uit willen zien. Mijn doel voor mijn klanten gaat vaak veel dieper dan hun eigen veroogde doelen. Want hoewel we allemaal met heel fysieke doelen de gym trotseren, is het veel belangrijker hoe we ons uiteindelijk voelen.

Ik ben als personal trainer met veel meer bezig dan alleen het fysieke. Het gaat mij om het bouwen van zelfvertrouwen. Om het gevoel dat je je sterk voelt en dat je het gevoel hebt dat je uitdagingen aan kan. Dat je trots bent op jezelf. Wanneer er iets moeilijks op je pad komt, je het gevoel hebt dat je het aan kan. Dat je jezelf sexy vind.

Ik zal je een persoonlijk voorbeeld geven:
Ik vond mijn eigen bovenbenen te dik, ze schuurde langs elkaar en dat vond ik maar niks. Op een gegeven moment moest mijn knie vanwege een sportongeluk geopereerd worden. Na de operatie slonk mijn aangedane been super snel. (Atrofie.) Neerkijkend op mijn been in mijn bed vergeleek ik mijn benen: een slank been en een oud vertrouwd been. Het was leuk om te zien hoe dat eruit zag, maar ik had nooit het gevoel alsof dat slanke beentje mijn eigen been nog was.
Tijdens de revalidatie-trainingen was dat been “zo-mooi” niet meer, maar een bron van frustratie. Dit slanke been was helemaal niet in staat om te doen wat ik wilde doen met mijn benen. Aan het eind van mijn revalidatie was ik door een hoop ellende heen gekomen en heb ik een hoop barrrieres doorbroken. En ik was sterk, heel sterk. En ik was trots, superstrots op mijn “dikkere” benen die nu in staat waren om te doen wat ik wilde. Ik heb sindsdien nooit meer slanke benen gewenst.

Het gaat vaak niet over het bereiken van een fysiek beeld, maar om je zelfbeeld

Mensen die naar de gym komen om een bepaald uiterlijk te vormen en daar obsessief mee bezig zijn, zijn vaak minder/niet gelukkig. Mensen die naar de gym komen en zich sterk voelen, plezier hebben, zichzelf uitdagen, maar hoe dan ook trots zijn op zichzelf, zijn vaak veel gelukkiger. Dus als personal trainer probeer ik mensen te sturen naar mentale rust, dan dat ik ze net zo als de commerciële maatschappij, doodgooi met dat ze niet goed/slank/gespierd genoeg zijn.

Vriendelijk

Betrouwbaar

Gedreven

Creatief

Specialisaties als trainer

Assesments to record improvement
Bodyweight training schedules
High Intensity Interval training (HIIT)
Olympic lifting
Calisthenics
Variation
Self-defence
Marial-arts
Complex movements (compound exercises)
Body controll
Myofacial/triggerpoint release: Foamrolling
Speed, Agility and quickness
Balance
Mobility
Stretch techniques/ flexibiliteit
Restday/Recovery schedule
pelvic floor 101

Opleidingen en cursussen

Van origine afgestudeerd als mediatechnoloog, maar vervolgens een switch gemaakt naar sport. En sinds mijn eerste opleiding ben ik eigenlijk nooit meer gestopt met nieuwe dingen leren. Hieronder een lijstje van opleidingen, cursussen en prestaties.
 
Fitnesstrainer level 1 – AALO -start 20 oktober 2013
Fitnesstrainer level 2 – AALO – start december 2013
Gladiator workout trainster -Train the trainers
Gladiator update- Train the trainers
Functional trainings day -Meijers fit & gezond
Shodan (Zwarte band) NAKONI ryu jujutsu -IMAF
Gladiator bootcamp- Train the trainers
Fittest Woman op AALO fitness Party 4-1-2015
Europees erkend EHBO uitgebreid certificaat (geldig tot 30-1-2017)
Infinity camp – Benelux’ biggest functional training and rehabilitation summit – 15-16 mei
Gewichtshef trainer level 1 – mei-juni 2015
NASM personal trainer – oktober 2015-april 2016
Get together conference (GTC)- 5,6 Maart 2016
Strongest Woman GTC – maart 2016
Europees erkend EHBO uitgebreid certificaat- herscholing ( geldig tot 28-10-2018)
Klassieke massage- 10 mei – 2 juni 2016
Hoofdpijn massage specialisatie – 2 juli 2016
Rug, nek en schouder massage specialisatie 27 augustus 2016
Lage rugpijn massage specialisatie – 18 oktober 2016
Elastisch tapen 28 oktober – 4 november 2016
Rings one L1- GMB nov 2016-mei 2017
Get together conference 11-12 maart 2017
GMB 3-day Seminar April 2017
Sportmassage 18 november 2016 – juni 2017
Paralettes one  – GMB april 2017- november 2017
Calisthenics workshop Artem Morozov -2, 3 december 2017
Rings one L2- GMB december 2017- heden

Cursussen die op de planning staan:
Lomi lomi massage
Mobility workshop, Movement based athletics 11 maart, 7 april, 13 mei