iAmGin
 
Hoi ik ben Gin Hogenes,
 

29 jaar, geboren en getogen in Amsterdam. Ik sport circa 6x per week. Niet omdat het moet, maar omdat ik het leuk vind. Ik ben ZZP-er bij mijn bedrijf iAmGin. Ik “werk” voornamelijk als personal trainer bij Squashcity, een sportschool gelegen vlak bij station Amsterdam centraal. Daarnaast geef ik (sport)massages, dus als je lichaam wat ontspanning kan gebruiken, sta ik graag voor je klaar. Mijn werk is mijn passie en ik doe het met alle plezier.

Mijn missie

Ik wil de manier waarop men kijkt naar sport/fitness veranderen. Ik wil mensen
bewust maken dat sport niet alleen is om af te vallen of om gezond te blijven. Ik wil ze laten zien en ervaren dat bewegen leuk is.

 
Gymles op school was vroeger een speelmomentje. In de pauzes ging je aan de rekken hangen,
voetballen, basketballen of tikkertje spelen. We deden het omdat we het leuk vonden. Nu we
volwassen zijn, zijn we vastgeroest in een zittende gebogen positie en is sport iets om in
shape te blijven. Ik wil mensen laten voelen dat wanneer je je lichaam leert om weer te
bewegen, dat je weer lol kan hebben tijdens het sporten en het “in shape blijven” een bonus
wordt wanneer je plezier hebt.

Mijn sport verleden en heden

Ooit begonnen met klimmen op stofzuigers, boekenkasten en andere meubels. Als klein meisje ca. 6 jaar aan turnen gedaan, daarna 6 jaar gebasketbald en vervolgens ca. 10 jaar aan jujutsu. Tegenwoordig ben ik vooral bezig met het trainen met mijn eigen lichaamsgewicht. Ik train erg gevarieerd en met veel lichaamscontrole.  Ik train veel op een speelse manier: klimmen/slingeren in monkeybars, kruipen, balanceren, optrekken. Bewegingen die we als kind deden omdat we het leuk vonden, niet omdat we “een workout moeten doen”. Ik train altijd uitdagend, of dat nou qua balans, kracht, snelheid, controle of uithoudingsvermogen is. Ik doe zeker niet alleen aan lichaamsgewicht oefeningen. Ik hou van variatie, dus een HIIT (high intensity interval training) of bijvoorbeeld een barbell training doe ik ook met veel plezier. Ik weet eindeloos veel oefeningen, dus het is leuk om met die verschillende oefeningen te trainen. Daarnaast kan je me vinden in de paaldansstudio, waar ik met veel plezier in de paal klim.

Mijn trainingsdoelen zijn het onder controle krijgen van tricky bodyweight exercises, zoals muscle-up, handstand push-up, human-flag. En daarnaast eigenlijk gewoon plezier hebben in de training en met mogelijkheden van mijn eigen lichaam spelen.

Mijn verhaal: Gin de personal trainer

Toen ik 6 was werd ik overgeplaatst naar een speciale basisschool. Een school voor kinderen die wat extra aandacht nodig hadden; de een voor hulp met leren, de ander vanwege “gedragsproblemen”. Academisch was ik achtergelopen, maar mijn fysieke behendigheid lag bij de top. Van de gymleraar mocht ik helpen met het lesgeven aan de kinderen die extra gymles kregen vanwege achterstand in hun lichaamsbeheersing. Gym, gym en extra gym. Het waren de leukste uurtjes van de week.

 

Fast forward: 10 jaar later begon ik met jujutsu. Fascinerende sport. Het was een kleine dojo in een oud gymgebouw waar we elke avond de matten neerlegde en met de hand schoonmaakte. Onze sensei hield vast aan de oude tradities van de sport; respect, oeroude geheime technieken en neergegooid worden op je verjaardag door alle aanwezigen  totdat iedereen je zo vaak had gegooid als je oud was. Fantastische ervaring. Helaas ging de sensei van de school na een aantal jaar weg uit de dojo. Op dat moment was ik de een-na-hoogste in rang. wat betekende dat ik de jujutsu lessen moest gaan verzorgen. (De hoogste in rang kon niet elke les aanwezig zijn.) Ik ging de uitdaging aan en vond manieren om nieuwe kennis te vervaardigen om die vervolgens weer door te kunnen geven. Want zonder nieuwe kennis sta je stil en worden dingen snel saai. Na een aantal maanden uiteindelijk toch de keus genomen om bij een andere dojo aan te sluiten om weer van een nieuwe sensei mooie dingen te leren.

Rond  mijn 21ste scheurde ik mijn voorste kruisband met een salto tijdens tricking. Bij de fysio heb ik toen alles weer opnieuw moeten leren na de operatie: zitten, liggen, lopen, fietsen, springen, hardlopen, alles… Ik zat minimaal 3 keer per week in de fitness om de kracht in mijn been terug te krijgen. Ik begon met een single-leg legpress van 5kg, wat op dat moment bijna onmogelijk leek, naar een single-leg legpress van 140kg in ongeveer een jaar tijd. Mijn eerste echte ervaring met wat fitness nou is en wat het voor je kan betekenen.

Naast de krachttraining in de fitness moest ik leren om weer langer op mijn benen staan. Want de ondraaglijke pijn die ik kreeg van het lopen van mijn huis naar de dichtstbijzijnde tramhalte zal ik nooit meer vergeten. Ik ging wandelen in het Amsterdamse bos. Het wandelen werd joggen en langzaam begon ik de trimroute te volgen. Een pull-up hier, een push-up daar, balanceren en buikspieren. Na een tijdje kwam een vriend regelmatig mee en liet ik hem de oefeningen zien die we ondanks onze blessures konden doen. We ontmoette verschillende sportievelingen tijdens onze route en nodigde ze uit om met ons mee te doen. Niet veel later ontstond de wekelijkse zondags bootcamp. Het begin van Gin de groepsles docent.

Op mijn 23ste besloot ik mijn afgeronde technische opleiding achter mijn te laten en een nieuw pad in te slaan. Ik begon bij het begin: fitnesstrainer, stages bij sportscholen en groepslessen door heel Amsterdam. Ik bleef doorleren en cursussen volgen. 3 jaar later officieel gecertificeerd personal trainer. Toen begon het balletje pas echt te rollen; Fitnesstrainer & Personal Trainer als volledige inkomsten. Maar ik ga door en blijf doorleren en lesgeven. Because this is not the end of my story 😉

Mijn eerste fitness ervaring

Toen ik een jaar of 15 was. Zocht ik een goedkope gym op en schreef me in. Het was klein, maar altijd erg  rustig. Ik maakte een rondje op (bijna) alle apparaten, zonder enige kennis hoe ze werkte of hoeveel herhalingen of sets je zou moeten doen. Op de cardio ging ik voor het verbranden van een x aantal calorieën en vervolgens ging ik weer naar huis.

Ik denk dat veel mensen dit zullen herkennen. Ook dat ik dit maar 2 maanden vol hield. Ik had geen doel en fitness was eigenlijk dodelijk saai. Inmiddels weet ik hoe je “fitness” leuk maakt. Stap 1: kies een doel, Stap 2: zoek uit hoe je dat doel behaald. Ga daarvoor a.u.b. naar een fitness expert. Dingen die je op internet, Instagram of Facebook tegenkomt zijn niet per sé de dingen die jij ook kan/wil/moet doen. Als je eenmaal weet wat je moet doen en dan ook een manier heb gevonden hoe je dat leuk maakt…..

Vriendelijk

Betrouwbaar

Gedreven

Creatief

Opleidingen en cursussen

Van origine afgestudeerd als mediatechnoloog, maar vervolgens een switch gemaakt naar sport. En sinds mijn eerste opleiding ben ik eigenlijk nooit meer gestopt met nieuwe dingen leren. Hieronder een lijstje van opleidingen, cursussen en prestaties.
 
Fitnesstrainer level 1 – AALO -start 20 oktober 2013
Fitnesstrainer level 2 – AALO – start december 2013
Gladiator workout trainster -Train the trainers
Gladiator update- Train the trainers
Functional trainings day -Meijers fit & gezond
Shodan (Zwarte band) NAKONI ryu jujutsu -IMAF
Gladiator bootcamp- Train the trainers
Fittest Woman op AALO fitness Party 4-1-2015
Europees erkend EHBO uitgebreid certificaat (geldig tot 30-1-2017)
Infinity camp – Benelux’ biggest functional training and rehabilitation summit – 15-16 mei
Gewichtshef trainer level 1 – mei-juni 2015
NASM personal trainer – oktober 2015-april 2016
Get together conference (GTC)- 5,6 Maart 2016
Strongest Woman GTC – maart 2016
Europees erkend EHBO uitgebreid certificaat- herscholing ( geldig tot 28-10-2018)
Klassieke massage- 10 mei – 2 juni 2016
Hoofdpijn massage specialisatie – 2 juli 2016
Rug, nek en schouder massage specialisatie 27 augustus 2016
Lage rugpijn massage specialisatie – 18 oktober 2016
Elastisch tapen 28 oktober – 4 november 2016
Rings one L1- GMB nov 2016-mei 2017
Get together conference 11-12 maart 2017
GMB 3-day Seminar April 2017
Sportmassage 18 november 2016 – juni 2017
Paralettes one  – GMB april 2017- november 2017
Calisthenics workshop Artem Morozov -2, 3 december 2017
Rings one L2- GMB december 2017- heden
Mobility workshop, Movement based athletics, lower body 11 maart 2018
Mobility workshop, Movement based athletics, spine 7 april 2018
Monkey Method, Strict style muscle-up program 14-mei -oktober 2018
MAT, Movement assessment technologies, life course 16,17 juni
EHBO uitgebreid herhaling 17 sep 2018
Monkey Method, Bar muscle up, dec 2017- maart 2019
GMB Parelettes level 1 , part B  juni 2018- maart 2019
Recertified NASM 14 dec 2018
IDEA world, USA workshops & lectures 27-30 juni 2019

Cursussen die op de planning staan:
yoga massage